Monday, March 8, 2010

sekali lagi aku diuji..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

baru genap 3 bulan ayah aku dijemput oleh Allah swt, skali lagi aku dapat berita yang membuatkan aku terfikir sesungguhnya Allahlah yang berhak keatas semua makhlukNya..

nenek aku meninggal...satu-satunya nenek yang aku ada..
<


innalillahiwainnailairaji'un..

kali ni air mata aku dah kering..dah xlarat nak menangis..hanya bacaan Yaasin dari jauh yang dapat ku sampaikan..

kalau aku sedih,mak aku lagi sedih..baru 3 bulan kehilangan suami...airmata pun x habis lagi.. sekarang kehilangan mak plak...

subhanallah...sungguh indah rencana Mu terhadap keluarga aku ya Allah..

tapi,Kau jadikan kami lebih kuat..Kau imengingatkan aku dan keluarga tentang kematian yang pasti...

" Allah x kan menguji hambaNya melainkan dengan kemampuan seseorng..."

aku pegang firmanMu itu ya Allah..
kerana aku tahu...janji Mu adalah pasti..
tapi aku mohon ya Allah..

Kau pautlah hatiku yang kering ini..
agar aku sentiasa dijalan Mu...

Kau renjiskanlah setitik kekuatan kedalam hatiku..
agar aku bisa lebih tegar hadapi hidup selepas ini..

tiada yang ku harapkan dariMu ya Allah..
melainkan hidayah dan redhaMu..

andai ujian ini tarbiah dari Mu..

satukanlah kembali hatiku yang hampir hancur..
agar aku bisa melihat dengan tenang hikmah Mu ya Allah..

subhanallah...
subhanallah...
subhanallah...


akhir kalam : kadang2 kita perlu 'berpisah' buat sementara agar kita tahu apa itu erti rindu....meski rindu itu satu penyeksaan...

No comments: